4 Ocak 2020 Cumartesi

İNANÇ

Şimşek çaktı
geceyi aydınlattı
kulaklardan kalbe giden
korku dolu dehşet bir ses
çok korktum
şimşeğe taptım .

Işık düştü
ağacı yaktı
kocaman ağacı
küle çevirdi
elimi uzattım
elimi yaktı
ateşe taptım .

gün ağardı
ısıttı
kış bahar iyiydi de
yazın beni yaktı
susuz bıraktı
derim kurudu
güneşe taptım .

Bu böyle olmayacak dedim
inancımın kolayına kaçtım
tanrılar yarattım onlarcasına
iyilik kötülük savaş bereket ....
denize açıldım
deniz kabardı
zor canımı aldım sudan
arpa ektim buğday ektim
diz kırdım bereket tanrısı'na yalvardım
buz oldu don oldu kurak oldu
aç kaldım .

Bu arada
kan dökmeyi ilerlettim
kurbanlar kestim
düşmanlarımı deştim
savunmalı savunmasız
kimler varsa
her bir tanrıya defalarca taptım
ama yine rahat durmadım
taptığım tanrılar çoktu çünkü bende .

en sonunda tek tanrı oldu
evet evet dedim tek tanrı
güneşi doğurtan solduran
kışı sonbaharı yaşatan
Evet Evet tek tanrı
tüm canlıları her şeyi yaratan
tanrının insana önem veren
yönüne yoluna yöneldim
bilmem kaç elçi gönderdi bana
hepsine inandım
emirlerine
bablarına
ayetlerine
taptım.
neden bu kadar çok tek tanrılı din
bir anlasam
hepsi bir diğerini kesiyor yakıyor öldürüyor
Hepsi Bir Tanrı adına
hangisine inanacağıma şaşırdım kaldım.

Levent Özcan.



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...