25 Aralık 2019 Çarşamba

Yaşam tarzı yazım tarzı.

Klavyenin başına geçtiğimde,
Tarih kırpıyorum çoğu zaman
Herodot gibi.

Mantık yürütüyorum zaman zaman
Aristotales gibi.

Hesaplar yapıyorum kafamda
düşünüyorum varla yok arasında 
öyle ise varım diyorum 
Descartes gibi.

Bazen çelişiyorum kendimle
Felsefe yapıyorum
Socrates gibi.

Her gün faşizme diktatörlüğe  karşıyım
Pozitif düşünüyorum
Auguste Comte gibi.

Psikolojim bozuluyor bu durumda
Beynimde ki zonklamaları içe aktarıyorum tekrar tekrar
Haksızlığı,  sömürülmeyi tedavi edemiyorum kendi kendime
Wilhelm Wundt gibi.

Farklı iklimlere, farklı şehir ve ilçelere gidiyorum bazen
Var olanı korumak için 
Kaz Dağları, 
Kozak Yaylası
Soma havası
Cumhuriyet değerine sahip çıkmak için Menemen 
Her şey çok güzel olsun diye İstanbul
Yeni yerler keşfi değil amacım !
Strabon gibi Alexsander Von Humboldt gibi.

Kafamı kaldırıyorum, 
Camdan batmak üzere olan güneşe bakıyorum.
Zaman geçmiş,
Zaman  bazılarına hükümlü bazılarına da hükmü yok
Aynı anda kimi fatura derdinde,
Kimi en şık en pahalı giyinme adaletsizliğin de.
Göreleli yasası ile Albert Einstein gibi.

Yine bir gün devriliyor  penceremde.
Yıldızlar uslu puslu 
Varla yok arası gökyüzünde.
Yarın yine gelecek güneş.
Dünya yuvarlak, güneş yuvarlak, ay yuvarlak biliyorum biliyoruz.
Ha bire  dönüyorlar  birbirlerinin etrafında.
Tıpkı Galileo'nun bildiği gibi.

Yazınsal dışa somut aktarım Edebiyat.
Yazdık yine yoksulluğu Orhan veli Gibi.
Yarın akla düşünce bir yeni Tahir ile Zühre aşkı,
Bir türlü sömürüden kurtulamayan Vatan'ı yazarım.
Tıpkı, tıpkı:
Nazım Hikmet gibi.


Levent ÖZCAN











Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...