23 Şubat 2012 Perşembe

ORGANİK KÖYÜMDE ,,,,

  Evet köyümün sabahlarına denk  düşen  ses cümbüşü bunlar. Bu orkestradaki üyeleri saydım .
Kimi zamanlar  bu çümbüşe baykuşlar ve eşleri bayankuşlar, harbi şahinler hani şahin görünümlü doğanlar değil yada  doğan görünümlü  şahinler hiç  değil.Herkes kendi organikliğiyle özbenliğiyle  bu senfoniye katılırlar. Eskiden sığırcık kuşlarının o gökyüzündeki  binlerce bedenlerinin kanat hareketleriyle  oluşturdukları görselliklerini hatırlarım. Ama ne yazıkki onlar da artık hiç gelmiyorlar.En güzelide bu yaşıma kadar geldim köyde tek bir kargaya rastlamadım .Denge o kadar sağlam  ki leş bulmaları imkansız olduğundan  olsa gerek .(Yaz aylarında Ağustos böceklerini unutmadım)

İnternetim bağlandı.Dilediğim saate giriyorum.İşimle ilgili araştırmalar, oyunlar . müzikler aklıma takılan her şey. Sonuçta iletişim etkileşim çağındayız . Mektupların o hasret dolu satırları aklıma geldi , ilk defa internet bağlı iken açtığımda bilgisayarımı .  Daha köyde telefon yok Tek haberleşme mektuplar yada telgraflar.Dahada gerilere gidersek her şartta insanoğlu haberleşme adına her yola  başvurmuş.Örneğin posta güvercinleri 1 nci dünya savaşında  önemli iletişim araçlarından biri olarak önümüze çıkar.Şöyle düşünelim , internette kullandığımız msnin atalarını inceliyelim.Bu  benim fikrim aşağıda sıraladıklarıma.ilave edilebilecekler de olabilir.

İNTERNETTEKİ MSNİN ATALARI

 1- Ulaklar.
 2- Kızıderililerin kullandığı dumanla haberleşme..(davullar)(iki avuç içerisnde üfleyerek çıkarılan bilumum kuş hayvan sesleri, ıslıklar)
 3- Posta güvercinleri.(mektuplar)
 4- Gemilerde kullanılan haberleşme ışıkları.
 5- Mors alfabesi.(Telgraflar)
 6- Radyo dalgaları frekanslar.
 7- Buraya bir ata bulamadım.
 8- Telsizler.
 9. Telefonlar.
10- Televizyonlar.
11- Teleksler.
12- Fakslar.
13- Araç telfonları (uydular)
13- Cep telefonları.
   En nihayetinde bir bakıma hepsini bünyesinde toplayan İNTERNET.

  Herşey harika gidiyordu.Yanlış hatırlamıyorsam geçen sene bu zamanlar bağlatmıştım İnternetimi.Bloğuma geri dönmüş olmakta güzeldi sanal alemde dolaşmakta.Ancak ilerleyen günlerde.Netimin çok sık kesilmeye başladığını farkettim.Bu farketmek çileye dönmeye başlamıştı.Acaba  dedim direkle ev arasındaki kablolardamı bir sorun var.Çünkü bir ek yeri vardı ve o ek yerinde sıyılmış kablolar vardı.Herhalde dedim bu kabloların açıkta olmasından dolayı net sürekli kesiliyor.Aklıma koydum genişçe olan avlumuzun tam köşesinde kiler olarak kullandığımız   ev görünümlü bir odanın çatısna çıkarak bu kabloları  bantlıyayım dedim. Annemin itirazlarına aldırmadan derhal çatıdaydım.Kendimi amerikan filmlerindeki  komandolara benzettim.Evde yüksekte ya sokaktan gelip geçenler de beni görüyorlar. Her gelip geçende bakıyor.Neyse  önce muntazam şekilde işim garanti olsun diye naylon torbayı uzunlamasına şeriler halinde kestim 3-4 şeridiüst süte o çıplak tellerin üzerine sıkıca , onların üzerinede hatrı sayılır derecede bandı  yine aynı muntazamlıkta iyice sardım.Oldu bu iş dedim.İçim rahat.Birde kızdım , herhangi bir sorunda yetkililere şikayet edenlere , arkadaş herşeyi sağdan soldan beklememek lazım.Bana internet 15 günde bağlandı , demekki bazı kendini bilmezler en ufak arızada görevlileri çağırıyorki adamcağızlar yetişemiyorlar.Çok hazırcı milletiz çokkk. Neyse çatıdan ayrılırken 4 kiremitin canına okudum annemin serzenişlerini  içime atıyorum.Hallederim annecim dedim.Hiç bişey moralimi bozamaz  sorunu çözmenin mutluluğu içerisindeydim.

Yanıldığımı 2 saat sonra anladım ne yazıkki.Netim gidip geliyor hala. Bloğuma 3 satır yazmak için 2 saat beklediğimi bilirim.İçimden tampon sargı bezide işe yaramadı netim hala kan kaybediyor diyorum.Hani vın  olsa anlarım hatlardandır şebekedendir diye.Kablolu internet bu. hatta geçen gün bir arakadaşla  yolda karşılatık.Kulağında cep telefonu hararetli vede kızgın şekilde konuşuyor olduğu halde tokalaştık. Ama nasıl olur hanım efendi bu şekilde ben 750 liralık kimle konuşabilirim. bilmem ne derken. Telefonu kızgın şekilde kapattı . Hayırdır dedim.
Buraya yazmamda sakınca olan malum küfür deyimlerinden  üçünü beşini sıraladıktan sonra.Ya arkadaş ya benim telefon hattı Yunanistan üzerinden(Midilli adası yakın ya)görüşme yapmış görünüyor.Ben Midilide hiç bulunmadım diyorum kadına  , bizde öyle görünüyor diyor.750 lira girdi bana sorma kafayı yicem deyip sinirli sinirli uzaklaştı.Arkadaş balıkçılık yapıyor hergünü teknede denizin üstünde.Olabilirmi olabilir.Yada Yunanistanda kriz var ya , hani onlarda o büyük ağustos depreminde bizlere yardım etmişlerdi ya , acaba hükümet komşunun onurunu kırmadan böyle yardımcımı oluyor diye düşünmüyor olmadım değil. Enteresan çok yardımsever  insanlarız sonuçta.

 Bu olaydan 2-3 gün sonra bir akşam üstü internetle cebelleşiyorum.10 dakikada bir kesilip gidiyor.Bir sitede okey oynuyorum orda birisi Çorumda fiber kablolar kopmuş netler ondan kesiliyor olabilir diye yazınca
.Hemen kafamda  arıza ekipleri geldi .Adamlar canla başla çalışıyordur  dedim..Hayalimdede onların çalışmalarını tv den izler gibi kuruyorum.Biri kabloları tamir ediyor çekiyor her neyse  benim bile yardım edesim geldi , derken:)))Ya çorum nere Bademli nere hemen uyandım. O anda net geldi bloğuma tam yazıcam 2 eşekten bahsetmiştim ya onlardan biri anırmaya başladı ama ne anırma cami minarsinin şerefeleri nerdeyse düştü düşecek.Hak veriyorum bilinçli anırma değil sonuçta düşünemeyen bir hayvan bizim gibi insan değil ya. Epey içli ve uzun anırdıktan sonra köy sakinleşti Nihayet .Bu arada çok enteresan bişey oldu.Eşek anırmaya başlayınca benim net anında giti.Daha da enteresanı anırma bitince net  tekrar geldi.Bu olayı kafama yazdım.Tesadüf herhalde dedim.Ama kurt düştü içime.Net bağlantısı sesten etkilenebilirmi.Teknik vede bilimsel bir bilgim yokki. fikir yürüteyim.Oğlum Levent dedim.Deneme yanılma yapalım.Net şuan  kesilmiyor ama kulağımda eşek anırmasında ,  bekler oldum.3 dakika 5 dakika 15 dakika . Anırmıyacağı tuttu.1 saate yakın bekledim.Net gayet iyi ama eşşek anırmıyor.İşe bak içimden şerefsiz eşşek anırsana  en azından içimdeki kuşkuyu def edeyim.Pencereyi açtım  vücudumu düşme pahasına epey çıkardım tepe yamacındaki 2 eşeği görebilmek için.,İkiside kafaları otlara gömülü otluyorlar .Hey allahım , eşekoğlu eşşekler bir mola verinde be anırın bir be . Yok tık yok ..... Bu sefer bir eşşek nasıl anırtılır diye düşünmeye başladım.Gidiyim taş atayımda otlamayı bırakırlarsa acaba anırmak akıllarına gelirmi diye düşünürken.Bir başka deney geldi aklıma.Aşırı gürültüden net etkilenirmi diye düşürken.Dvul geldi aklıma da davulu nerden bulcam Ramzan ayında net bağlı değildi.Bağlı olsa otuz sahurda  deney yapar işi çözerdim.Davul alamam çalmasını bilmem zaten. Boşu bouşuna net deneyi için parada veremem.Birden aklıma köy okulundaki bando geldi, hala kızı kütüphanede gönüllü çalışıyor bir kaç saatliğine bandoda ki davulu alabilirmi acaba diye düşürken , annem aklıma gelince vazgeçtim.Evin içinde davıl çaldırmaz .Bide konu komşu ne der sonra bayram değil seyran değil. Düşünüyorum düşünüyorum,,,,Tamam,,,,,  hemen aklıma geldi.derince bir tencere ve kepçe işimi görür.Bir hışımla mutafağa koştum.Tencere kepçe elimde annem beni görünce hayırdır dedi yok bişey anne bitkilerle ilgili bir deney yapçamda.İçine ilaç milaç koymasın filan  oğlum dedi.Yok anne dedim yalnız azcık ses çıkçak idare et.Kadıncağız garip garip baktı bana.Hemen odama geçtim.Modemin ışıkları ful.tencereyi ters çevirdimbir elimde kepçe modeme iyice yajklaşırdım çalmaya başladım..Sorun yok acaba dedim dahamı hızlı vurmak lazım olanca kuvvetimle kepçeye asıldım .Yine sorun yok derken seslere dayanamayan annem bir hışımla kapıyı açtı .Y beni düşündüğünden yada tencere ile kepçeği düşündüğünden Oğlum manyakmısın sen der gibi anlamsız anlamsız bakınca bir elimde tencere bir elimde kepçe öylece kalakaldım.Harbiden kendi kendime noluyor Levent dedim.Gittim hemen yüzümü yıkadım.Bir yandanda kulağım eşşek efendilerde.İşkembeleri patlayasıcalar anırmama grevinemi girdiler .....................

Of yine  çok yazmışım oysa bugün bu yazı dizisini bitireceğim diye söz vermiştim...Bilerek uzun tutmuyorum inanın.Buranın havasından mı suyundanmı yazmaya başladımmı durmak bilmiyorum.  yarın görüşmek üzre..

Saygılarımla...

1 yorum:

Hamiyet Akan dedi ki...

İlahi Levent Bey, beni çok güldürdünüz ne diyeyim Allah'ta sizi güldürsün. Hayalinizdeki arıza ekibine yardım etme eğilimine giriyorsunuz ya daha ne diyeyim :)

Mutlu günler diliyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...